مشارکت در ساخت

آنچه که باید درباره مشارکت در ساخت بدانید

مشارکت در ساخت

آنچه که باید درباره مشارکت در ساخت بدانید

قوانین مشارکت در ساخت

قرارداد مشارکت در ساخت 

تبصره ۱۲- سازنده متعهد در طی یک دوره معین حدود ………. ماهه نسبت به اتمام پروژه اقدام نماید که در تاریخ دقیق ان با توجه به صدور پروانه و عنایت به لیست پیوست در پیوست قرارداد قید خواهد شد و به ازای هر روز تاخیر و بدقولی تحویل واحدها به ازای هر دستگاه واحد مبلغ ………………. معادل ………… ریال از سوی سازنده به مالک پرداخت گردد و در ضمن واحد تحویل باید از دو لحاظ طبق مفاد این قرارداد و پیوست ٓاتی ٓان تکمیل و قابل نقل و انتقال قانونی به طور رسمی و قطعی در دفتر اسناد رسمی باشد.

تبصره ۱۳- چنانچه در هر مرحله از اجرای عملیات ساختمان سازی به هر دلیل از قبیل سهل انگاری و عدم تعهد مشکالت و ناتوانی مالی یا جسمانی و غیره سازنده مجری طرح به طور خودکار پیوسته یا مقطع بیش از …….. روز از پیشبرد پروژه بر طبق مفاد این قرارداد و پیوست ان و برنامهی زمانبندی اعالم شده از سوی خود عاجز گردد مالک با اعالم اظهاریه رسمی و یک مهلت ده روز و عنایت به عدم پیشبرد یه طوری که یک جانبه مجاز به فسخ قرارداد است و سازنده به عنوان جبران خسارتهای وارد سهم خود را وجه ضمان قرار می دهد و تعهد مینماید و صراحتا اعالم میدارد که حق هرگونه ادعایی را نسبت به هزینههای انجام شده در هیچ مرجعی نخواهد داشت و این حق را از خود به اقرار صریح و سلیم سلب مینماید و عواقب ان را میپذیرد.

تبصره ۱۴- هرگونه وضعیت فورس ماژور از قبیل جنگ ، سیل ، اتشسوزی و …. که خارج از اختیار بشر باشد و مسئولیتی از ان متوجه سازنده و عوامل اجرایی نگردد فقط و فقط از لحاظ زمانی از سازنده سلب مسئولیت میشود ولی به اقرار صریح و پذبرش قطعی سازنده هیچگونه بار مالی جدیدی را به عنوان سهم شرکت برای مالک دربر نخواهد داشت و چنانچه سازنده در این مورد حساس است با اگاهی کامل از عدم پذیرش هرگونه بار مالی از سوی مالک خود شخصا متعهد میگردد تا نسبت به بیمههای پوششی با پرداخت شخصی اقدام نماید و در غیر تین تمام عواقب پبش امدهای اتی را راسا و به تنهایی یه طور کامل با اگاهی و بینش و اشراف به مسائل بر عهده میگیرد و چنانچه سوانح در اثر سهل انگاری یا نا توانی عوامل اجرایی و یا انتخاب مصالح نامرغوب باشد تمام و کمال جبران خسارت به طور یکجانبه و یک طرفه در طی همان مدت زمان قرارداد بدون تمدید و مهلت اضافه ب عهده شخص سازنده خواهد بود و تاخیر یا کوتاهی در این مسئله حق مسخ قرارداد برای مالک به طور یکجانبه و مطالبه خسارت ناشی از سهم مالکیت سازنده را خواهد داشت.

تبصره ۱۵- در مورد واحدهای در حال ساخت خصوصا در مرحله نازک کاری چنانچه مالک خواهان تغییر در نوع کیفیت یا سایر ویژگیهای مصالح یراق الات ان باشد موظف است که با احتساب قیمت روز بازار مابه تفاوت هر قسمت را که میخواهد بپردازد و سازنده نیز متعهد به همکاری الزم و به قیدوشرط میگردد.

تبصره ۱۶- در مورد سهم طرفین قرارداد در مورد واحدهای به اتمام رسیده با توافق کامل و به شبهه طرفین قرارداد مقرر گشت که ابتدا مالک ………. واحد را به طور ازادانه و دلخواه به صورت ………. واحد در طبقات یا طبقه با شماره زوج و ………… واحد در طبقات یا طبقه با شماره فرد انتخاب نماید و سپس ……….. واحد الباقی به شخص سازنده یا افراد معرفی شده از وی تعلق خواهد داشت.

مشارکت در ساخت 

تبصره ۱۷- چنانچه سازنده در هر مرحله در اجرای طرح ساختمانسازی و عملیاتهای اجرایی مربوطه دچار تخلف گردد یا اضافه بنا احداث نماید تمام عواقب و جرائم و عوارض ناشی وارد و هرگونه خسارت احتمالی در این خصوص فقط و فقط بر عهده شخص سازنده به عنوان مجری و مسئول طرح است و ایشان در قبال مالک و ارگانها و ادارات دولتی و تصفیه حساب تمام جرائم مربوطه راسا و شخصا به تنهایی مسئول خواهد بود و مالک هیچگونه بار مالی جدیدی را به جز در صورت اضافه شدن بنا مفید ساختمان بیش از …. متر قید شده در قبال …….. متر بنا مفید به سازنده بپردازد و سازنده نیز متعهد میگردد چنانچه میزان بنای مفید واحدهای متعلق به مالک از مفاد این قرارداد ی ضوابط موجود در دستور نقشه در سند تحویلی و پایان کار پروژه که مسئولیت تمام انها از لحاظ فعالیت اداری و پرداخت هزیدههای مربوطه به عهده شخص سازنده به تنهاییست کمتر شود با توجه به قیمت روز منطقه که در حال حاضر متری ………… تومان به عنوان پایه قیمت منطقهای در نظر گرفته شده به ازای هر متر غرامت و جبران خسارت پرداخت نماید.

تبصره ۱۸- سر پیچی از هر ماده و تبصره این قرارداد و تعهدنامه و تفاهم نامه با صلح طرفین مجاز است و در غیر این صورت کلیه مفاد ان بی شک و شبهه لازم الاجراست و هیچ یک از طرفین چه مالک و چه سازنده به جز در محدوده اختیارات قانونی این صلحنامه حق تخلف و تعهدی از ان را ندارند و در صورت بروز چنین مواردی طبق این تبصره طرف مقابل میتواند طی یک اظهاریه رسمی از سوی مراجع قضایی و تعیین یک مهلت ده روز مراتب و مفاد متن قرارداد را گوشزد نموذه و در صورت ادامه روند نقض مفاد از سوی شریک خود به صوز یکجانبه قرارداد را فسخ و نسبت به دریافت ضرر و زیان وارده در هر مرحلهای از اجرای پروژه اقدام قانونی را مبذول بدارد و شریک وی نیز با پذیرش این تبصره و اگاهی کامل از این اختیار با اقرار صریح و سلیم در زمان عقد قرارداد با تنفید حق مالکیت در صورت بروز چنین مشکالتی به شریک خود بدون هیچ ادعا و مزاحمت ایشان رای مراجع ذیصالح شده و از حق خود گذشته و بدین وسیله از خود سلب اختیار مینماید.

ماده ۴- زمان شروع و اجرای و اتمام قرارداد از لحاظ امضاء قرارداد توسط مالک و سازنده و شهود این قرارداد به عنوان یک سند معتمد و قانونی الزماالجراست و جنبه رسمی میگیرد و به عنوان محکمترین سند از مراجع حقوقی و قضایی شناخته میشود اجرای مفاد ان همواره الزم است.

تبصره ۱۹- اعالم صریح و صحیح و دقیق برنامه زمانبندی مرحله مرحله پروژه توسط سازنده طی مهلت مقرر در لیست پیوست الزامی است.

تبصره ۲۰- تا قبل از تحویل لیست پیوست چنانچه هریک از طرفین قرارداد به هر دلیل منصرف گشت (یعنی حدود حداکثر ۷ روز بعد از امضای قرارداد ) با پرداخت ۱۰% معادل سرمایه اولیه مالک یعنی مبلغ ………. معادل ………… تومان و کسب رضایت طرف مقابل فسخ قرارداد بالمانع است و مبلغ قید شده به عنوان ضرر فسخ و وجه ضمان قرارداد است و بعد از مهلت مقرر دیگر اعتبار و امتیازی جهت فسخ قرارداد برای هریک از طرفین به جز در موارد قید شده در قرارداد وجود نخواهد داشت.

این قرارداد در ۱۴ ماده و ۲۰ تبصره در دو نسخه و در مورخ ………. ساعت ………….. در حضور شهود ذیل با نام و یاد خداوند تنظیم و مستند گشت.

شرایط مشارکت در ساخت در شهرستان های ایرانی

مشارکت در ساخت در شهرستان های ایرانی

برخی از شهرستان هایی که تیم مشارکت در ساخت سوله ایران اقدام به مشاوره ساخت و مهندسی خواهد نمود .

  • مشارکت در ساخت ساختمان در تهران
  • مشارکت در ساخت ساختمان در کرج
  • مشارکت در ساخت ساختمان در اهواز
  • مشارکت در ساخت و ساز ساختمان در کیش
  • مشارکت در ساخت  و ساز ساختمان در اصفهان
  • مشارکت در ساخت ساختمان در شهر تبریز
  • مشارکت در ساخت ساختمان در نوشهر
  • مشارکت در ساخت ساختمان در نوز
  • مشارکت در ساخت شهرستان در رشت
  • مشارکت در ساخت ساختمان در لاهیجان
  • مشارکت در ساخت ساختمان در رامسر
  • مشارکت در ساخت ساختمان در محمود آباد
  • مشارکت در ساخت شهرستان در مشهد

    مشارکت در ساخت شهرستان

    شاید شما نیز در شهرستان های مختلف ایران باشید ولی متخصصی در بخش مشارکت در ساخت در شهرستان شما نباشد و شما برای ساخت انواع ملک های تجاری ، اداری ، هتل ، ویلایی و … نیاز به مشاوره در خصوص نحوه انجام و اجرای مشارکت ساخت ملک در شهرستان خود را داشته باشید . شرکت مشارکت  ساخت سوله ایران با کارشناسان و مهندسین خود کلیه نیاز های شما در خصوص نیازبه ملک ، نیاز به سازنده و نیاز به زمین را با توجه به نیازمندی های مشتریان با مشاوره های خود حل و فصل خواهد نمود.

    اگر به دنبال یک شریک تجاری خوب و با دانش برای اجرای پروژه های مشارکتی ساخت و ساز در شهرستان هستید .کمی دست نگه دارید!
     قبل از هر اقدامی سوالاتی بوجود خواهند داشت، که پاسخ به آن ها ضرورتی انکار تاپذیر خواهد داشت …

بررسی امور مالی پروژه های مشارکت در ساخت

امور مالی پروژه های مشارکت در ساخت

 پروژه های مشارکت در ساخت در امور مالی همواره نگرانی‌هایی برای هردو شریک به‌همراه دارد. مالک زمین و سرمایه‌گذار هردو بابت این مشارکت می‌توانند در معرض برخی آسیب‌های حقوقی قرار داشته باشند. شاید یکی از مهمترین نگرانی‌ها، عدم شناخت مالک زمین نسبت به تعهد سرمایه‌گذار برای ساخت صحیح و اتمام  به موقع پروژه باشد. بنابراین لازم است که قراردادی شفاف و قانونی بین طرفین امضا شود تا تصمیم به مشارکت، پشیمانی به همراه نداشته باشد.

 

شرایط ساختمان های مناسب مشارکت در ساخت 

ساختمان هایی برای مشارکت در ساخت مناسب هستند که در یکی از دسته بندی های ساختمان های کلنگی، خانه های حیاط دار قدیمی، اپارتمان های چند واحدی با زمین در ابعاد بزرگ  باشند . معمولا این ساختمان ها بعد از بازسازی شامل چند طبقه و چند واحد خواهند بود.

اما دانستن این نکته ضروری است که جزییات این شرایط مشارکت در ساخت  نسبت به ارزش زمین، متراژ، منطقه و نوع مصالحی که قرار است در ساخت  استفاده شود، متغیر است.

عرف در بازار به این شکل است که فردی به عنوان مالک زمین خود را در اختیار فردی تحت عنوان سازنده قرار می‌دهد و سازنده، تعهد می‌کند که مبلغی برای ساخت آپارتمان روی زمین سرمایه‌گذاری کند و به نسبت میزان سرمایه آورده شده که بر اساس آن توافق صورت می‌گیرد، طرفین در آپارتمان‌های ساخته شده سهیم می‌شوند.

این نوع معامله و توافق برای طرفین سودآور است. زیرا ارزش افزوده حاصل از ساخت، مبلغ قابل توجهی خواهدبود که برای سازنده و مالک به قدر کافی سودمند است.

بررسی شرایط مشارکت در ساخت

در آغاز این نگاره به بررسی مشارکت در ساخت خواهیم پرداخت. تا هر چه بیشتر با آن آشنا شویم .  مشارکت در ساخت‌  می تواند به عنوان راه کاری اساسی  برای بسیاری از کسانی‌که در خانه‌های قدیمی و کلنگی زندگی می‌کنند مطرح شود.

این افراد عموما توانایی مالی برای تخریب و باز سازی ساختمان خود را ندارند.  از این رو مشارکت در ساخت می تواند به عنوان راه کاری خوب مطرح شود.  اما داشتن اطلاعات کافی در زمینه مشارکت در ساخت لازمه اساسی برای اقدام به ساخت و ساز و تلقی میگرد.

شرایط مشارکت در ساخت


مشارکت در ساخت مجتمع مسکونی

یکی از بخش های سرمایه گذاری در کشور که از درآمد و فروش خوبی نیز برخوردار است مشارکت در ساخت مجتمع مسکونی میباشد که این ملک ها و زمنی برای بهره براری می تواند در شهرستان های مختلف از جمله مشارکت در ساخت مجتمع مسکونی در تهران و یا مشارکت در ساخت مجتمع مسکونی در کرج باشد،  علاوه برا این  با توجه به توسعه جمعیتی در این شهر و استان ها میتواند از بازخورد خوبی برخوردار باشد.

انواع مشارکت در ساخت مجتمع های مسکونی

برخی از بخش هایی که در یک مجتمع تجاری ممکن است که مجری و کارفرما با آن برخورد نمایند به شرح ذیل است :

  • نیاز به سازنده برای مشارکت در ساخت بنای تجاری
  • نیاز به زمین برای مشارکت در ساخت و ساز
  • نیاز به مشاوره برای مشارکت در ساخت مجتمع تجاری
  • نیاز به سرمایه برای مشارکت در ساخت مجتمع تجاری
  • نیاز به مصالح برای مشارکت در ساخت مجتمع تجاری

هر کدام از موارد بالا برای ساخت مجتمع تجاری میتواند یکی از نیاز های کارفرمایان و مجریان باشدکه شما میتوانید با تماس با مشاورین و مهندسین بانک سوله ایران این نیاز ها بر طرف نمایید.

شرایط مشارکت در ساخت مجتمع مسکونی

هر اقدامی به خصوص مواردی که نیاز به سرمایه و زمان بلند مدت است و مشغله ای سنگین محسوب میگردد نیازمند یکسری شرایط به خصوص است.  میتوانید با استفاده از مشاوره مشارکت در ساخت مجتمع مسکونی بانک سوله ایران کلیه اقدامات و مراحل مشارکت در ساخت مجتمع  را جویا شوید و بعد از اطلاع ازشرایط ساخت و ساز مجتمع های مسکونی اقدام به همکاری با مجموعه شرکت ما نمایید.